lauantai 7. syyskuuta 2013

Sushia ja muita herkkuja

Ei näy eikä kuulu vieläkään.

Olen kamppaillut maanantaista asti testin ostamis himoa vastaan. Ihan varmasti ensimmäinen kierto minullakin kestää vain kauan. Ei ole edes mitään raskauteen liittyviä tuntemuksia. Olen nimittäin pääni sisällä päättänyt että minä tulen olemaan niitä joilla on kauhea raskauspahoinvointi.

Kävin eilen sushilla sillä piti löytää lounasta keskustasta. Hetkeäkään en miettinyt että "mitä jos?" en edes silloin kun työpaikalta lähtiessä minulle selvisi että toinenkin työkaveri on raskaana. Ja taas kerran puhuimme siitä kuinka Japanissa sushia ei ole kielletty odottajilta. Ja eilen illalla vetäisin pari siideriä. Mutta ensi torstaina aion kyllä testata. Olisi nimittäin suht kamalaa huomata suhteellisen kostean viikonlopun jälkeen olevansa raskaana. En kyllä tiedä miten onnistun peittämään jos olenkin raskaana enkä voi juoda. Olen nimittäin seurassa joka ei ole koskaan nähnyt minun kieltäytyvän juhlissa alkoholista. Ja joka tietää aiheen olevan suht ajankohtainen.

Jos olisin raskaana niin alkoholista kieltäytyminen ei kyllä tuottaisi mitään ongelmia (kirjoitin tämän ihan vain jottei minua leimattaisi liika/riskikäyttäjäksi) mutta juuri sushi, graavilohi (jota en edes syö juuri koskaan) ja monet muut ruoka-aineet kyllä tuottaisivat tuskaa. Facebookissa ehtivätkin muutamat viimeksi synnyttäneet ystäväni hehkuttaa näitä herkkuja melkein ennen kuin uutta vauvaansa! 

Mieheltä yritin eilen kysellä että onko hän miettinyt sitä mahdollisuutta että minä kuitenkin potentiaalisesti voin olla raskaana vai onko hän unohtanut koko jutun. Ei tullut taaskaan selkeää vastausta.

Ilahduin muuten todella kun kuulin prinsessa Madeleinen olevan. Vielä ei siis olla myöskään sillä kannalla että muiden raskaus on meiltä pois.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti