perjantai 3. tammikuuta 2014

Human test subject

Juteltiin äidin kanssa siitä että kuinka silloin kun minua yritettiin (5 vuoden ajan -  no ei aivan mutta minä olen siskoani 5 vuotta nuorempi) ainoa kotitestailutapa oli lämmön mittaaminen. Nyt on ovulaatiotestit  ja apsit jotka laskevat kierron keskiarvopituuden ja oletetun ovulaatiopäivän. En ole tosin aivan varma onko lapsen yrittäminen helpompaa vai vaan stressaavampaa nykyään näiden takia.

Raskaustestin tekeminen se ainakin on stressaavaa. Vaikka siihen yrittäisi suhtautua kuinka asenteella "no mä nyt vaan testaan että tiedän uskallanko bileissä irroitella tosissaan, en mä kuitenkaan oo raskaana kun ei mulla ole mitään oireitakaan" niin yön asiaa haudottua ne toiveet ovat jo nousseet. Itse en ainakaan viitsi testata kuin aamuisin jotta ei jää epäselvyyksiä oliko tämä nyt vain laimea otos. Joten edellisenä yönä ensin jännitän sitä ettei saa rampata liian usein vessassa ja siinä asiaa jännittäessä ehtii miettiä kaikki mahdolliset tulevaisuuden kuvat ja haaveilla omasta vauvasta. Joten ei sinne vessaan aamulla tosiaankaan mene hälläväliä-asenteella ja taas tulee hirveä pettymys kun tikkuun piirtyy vain yksi viiva. Kohta rupean muuten varmaan minäkin läpivalaisemaan niitä tikkuja.

Joten tällainen stressiyö ja jännitysaamu on pakko sijoittaa sunnuntaille koska muuten elämä olisi vielä surkeampaa. Ja koska alussa tosiaan tein ensimmäiset kaksi testiä aika rennolla asenteella niin oletan että pahempaa on luvassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti