torstai 6. marraskuuta 2014

Selkäkipuja

Viime viikonloppuna olin varmaan viimeisellä parin yön reissulla ennen synnytystä. Ja tässä kohtaa tarkoitan hotellimatkaa koska miehen perheen luo on kyllä tarkoitus mennä vielä muutaman viikon päästä. Itse matka meni todella hyvin, mitä nyt tahti yritettiin pitää vielä rauhallisempana kuin ennen. Mutta olihan siinä kuitenkin paljon kaupoissa kävelyä eikä hotellihuoneessa tullut vietettyä yhtään enempää aikaa kuin ennenkään. Tämä varmaan johtui siitä että kaikki kesti paljon kauemmin kuin ennen (lähinnä siis juuri se kauppojen kiertely).

Kuitenkin reissusta jäi tosi hyvä mieli. Tällä viikolla olen vaan todennut että oli kyllä ihan viimeinen hetki lähteä. Maanantaina olin nimittäin 8 tuntia töissä (pitkä aika näillä minun ammatin työtunneilla) ja koko illan särki sitten selkää. Se helpotti vähän lämpötyynyllä mutta tuntui yhä nukkumaan mennessä. Onneksi selkä oli aamulla ihan kunnossa koska tulossa oli toinen 8 tunnin työpäivä (jossa oli kyllä lähes parin tunnin tauko). Tiistai-iltana selkä oli sitten vähän vähemmän kipeä mutta lämpötyyny pääsi taas hommiin. Eilen aamupäivällä ei selkä ollut kipeä mutta jäykkä ja mahassa kiersi ja muutenkin oli vähän sellainen olo että onkohan se työpaikka nyt ihan oikea paikka minulle. Joten suosiolla järjestelin niin ettei tänään tarvinnut mennä töihin.

Tukivyöstäkään ei ole työpäivisin apua kun työ sisältää niin paljon istumista ja nousemista ja minulla se ei ainakaan pysy paikallaan kuin tasan seisoma-asennossa. Eli aina kun nousisin istumasta niin sitä pitäisi vetää alaspäin selästä ja se nyt ei vaan onnistu töissä.

Huomenna on neuvola. Pitää keskustella selästä mutta jotenkin en usko että saisin siihen sairaslomaa. Minun ainoa oire kun on vaan tuo väsähtävä selkä joka johtuu ihan omasta huonosta lihaskunnon ylläpidosta. Mitään supistuksia tai kipuja ei mahassa tunnu, en ole edes varma onko minua supistellut vielä kertaakaan! Joten vauvalla on liikkumisesta päätellen kaikki hyvin. Enkä myöskään tiedä haluaisinko edes sairaslomaa (enkä siis myöskään tarvitse sillä voisin vaan ilmoittaa töihin etten tule ja työttömyyskassaan että olen työttömänä) kun vähän on sellainen olo että 3 viikon päästä pääsen joka tapauksessa lepäämään niin vielä voisi tehdä kaikki työt mitä tarjotaan.

Sokeriarvot sain kuriin kun viilasin vähän ruokavaliota. Nyt ei enää tarvitse ilmoittaa arvoja viikottain - paitsi jos ne nousevat taas. Viikonloppuna tein ekstramittauksia kun eihän tuo ruokavalio reissussa koskaan ole sama kuin kotona (ravintolaruokaa ja kahviloita...) mutta ne pysyivät alle rajojen silloinkin. Toivottavasti pysyvätkin hyvinä vielä seuraavat 2 kuukautta!

Lähti muuten viikonloppuna useammassakin vauvanvaateliikkeessä mopo keulimaan. Täytyy laittaa kuvia ensi kerralla!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti