perjantai 15. elokuuta 2014

Liikkeitä odotellessa

Tämä asia saa minut entistä levottomammaksi. Taisi olla viikolla 18 kun kaikki kirjat ja sovellukset kertoivat että pitäisi pikkuhiljaa alkaa tuntemaan sikiön liikkeitä. No, minä olen jo viikolla 20! Sellaista kuplintaa olen mahdollisesti tuntenut mutta aika laimeana. Neuvolalääkäri laittoi sitten liikeruutuun kysymysmerkin.

Eilen illalla sängyssä oikein päätin että nyt haluan tuntea ne ja vähän härnäsin skiötä hyllyttelemällä mahaa. Mutta ei mitään. Tänään ajattelin että voisin testata sitä mehua tyhjään mahaan ja kyljelle lojumaan niksiä.

Ja onneksi se rakenneultrakin on reilun viikon päästä.

6 kommenttia:

  1. Samoilla viikoilla mennään ja täälläkään liikkeet ei tunnu kunnolla. Jos makaan hiljaa paikallani tietyssä asennossa kuplintaa saattaa hyvällä tuurilla tuntua, mutta ei läheskään aina. Ja tietenkin jonkunlaisen huolen oon siitä kerennyt kehittelemään.. Onneks ens viikolla meilläkin on ultra.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meinasin ihan kirjoittaa että huoleksi asti tuo minullakin on jo kehittymässä. Ihme etten kirjoittanut. Mutta peukkuja kummallekin että kaikki on ultrassa hyvin.

      Poista
  2. Jos sinulla on etuseinässä istukka, et tunne liikkeitä välttämättä vielä moniin viikkoihin. Se on niin yksilöllistä. Turha niistäon ottaa stressiä, jos kerta neuvolassa sydänäänet kuuluvat eli on todistetusti elossa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tiedä missä istukka sijaitsee. Ainakaan nt-ultrassa asiasta ei mitään sanottu. Onhan niitä toki muitakin syitä miksi tämä on niin yksilöllistä.
      Toisaalta sekään että on kuullut sydänäänet viikko sitten ei todista vielä mitään.

      Poista
  3. Neuvolatäti sanoi, että rakenneultrassa kerrotaan istukan sijainti. Olen vasta viikolla 16, kohta 17, mutta silti tänään häivähti mielessä huoli, sillä olin valmistautunut tuntemaan tällä viikolla ensimmäiset selvät potkut (koska kirjat ja sovellukset niiden tuntemista lupailivat). Olen tuntenut kuplintaa, mutta luulen sen olleen enemminkin suoliston kuin vauvan tekosia. Olen myös tuntenut "muljahduksia", mutta en osaa tulkita, ovatko ne liikkeitä vai eivät. Odotan ehkä liikaa nimenomaan potkuja? Minulla on kotidoppleri, jolla sydänäänet löytyvät noin kymmenessä sekunnissa, joten siitä en ole huolissani (ainakaan juuri doppleroituani), onko vauva hengissä, sen sijaan kaikesta huolehdin... - Pauliina

    VastaaPoista
  4. Minä tunsin ekat liikkeet nimenomaan kuplintana, potkut tulivat vasta paljon myöhemmin! Olin tuntevani kuplintaa jo viikolla 14-15 (oli varmasti vaan suolen liikkeitä),mutta oikeat tuntemukset alkoivat ehkä vasta viikoilla 20-21..ensimmäinen potkuntapainen tuli viikolla 25..Hyvin yksilöllistähän tuo on milloin ne alkaa tuntemaan:) Itsellä oli istukka etuseinämässä ja sehän vaikeuttaa liikkeiden tuntemista..

    VastaaPoista